Walter Thunnissen

Van mijn jeugd, waarin ik opgroeide op het platteland, herinner ik me vooral de rust die er vaak was. Dit associeer ik vooral met dagdromen, nadenken, fantaseren en verbindingen leggen. Gecombineerd met een goed gevoel voor nuchterheid en realiteitszin.
De tijd en rust nemen om zaken uit te zoeken, zijn me altijd goed van pas gekomen in mijn werk. Ook al kan het onderwijs soms echt hectisch zijn, ik vind het belangrijk om prioriteiten te stellen. Wat doet er écht toe op dit moment, wat heb jij van mij nodig? En ik gun jou de tijd om na te denken en te dagdromen.
Ik stel hoge eisen aan mezelf en durf, uit vertrouwen naar de ander toe, ook wat van de ander te verwachten. Ik ontdek graag elkaars humor want dan lukt het nog beter om zaken niet te zwaar te laten maken en te relativeren. Niet onbelangrijk in deze wereld.
Door mijn werk als docent, trainer en beroepskeuzebegeleider kom ik iedere dag in contact met interessante mensen met mooie verhalen. Door met hen in gesprek te zijn, te ontdekken waar talenten liggen en in verbinding met elkaar te zijn, hoop ik iedere dag iets bij te kunnen dragen aan hun ontwikkeling. Net zoals zij mij inspireren met hun toekomstdromen.